ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

αστυνομικο δελτιο (ξανθης)

ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΡΙΩΝ (03) ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΛΟΠΗΣ
Μεσημβρινές ώρες της 12.11.2010 στην Ξάνθη, συνελήφθησαν από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ, τρεις (03) αλλοδαποί πολίτες Ρουμανίας οι οποίοι ενεργώντας κατά συναυτουργία εισήλθαν σε κατάστημα κινητής τηλεφωνίας και με τη μέθοδο ανταλλαγής χαρτονομισμάτων (μικρής με μεγάλης αξίας), απασχόλησαν τον 37χρονο ιδιοκτήτη αυτού με πρόθεση να αποσπάσουν μεγαλύτερο χρηματικό ποσό.
Στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο αποπειράθηκαν να πράξουν το ίδιο σε παράπλευρο κατάστημα εταιρείας κινητής τηλεφωνίας χωρίς αποτέλεσμα αυτή τη φορά, καθώς προ 3ημέρου με τον ίδιο τρόπο είχαν αφαιρέσει το ποσό των 500 €.
Δράστες συνελήφθησαν και με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία από το Τμήμα Ασφαλείας Ξάνθης που διενεργεί την προανάκριση προσήχθησαν ενώπιον του κ. Εισαγγελέως Πρωτοδικών Ξάνθης.

ΣΥΛΛΗΨΗ ΕΝΟΣ (01) ΑΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΠΕΙΛΗ, ΦΘΟΡΑ ΞΕΝΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ
Απογευματινές ώρες της 12.11.2010 στο Πίλημα Ξάνθης, συνελήφθη από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Σταυρούπολης, ένας 46χρονος ημεδαπός κατόπιν σχετικής εγκλήσεως που υπεβλήθη στην ανωτέρω Υπηρεσία από μια 41χρονη και μία 76χρονη παθούσα για απειλή, φθορά ξένης ιδιοκτησίας σε συνδυασμό με τον Ν. 3500/2006 (Περί ενδοοικογενειακής βίας).
Ο δράστης με τη σχηματισθείσα σε βάρος του δικογραφία από το Αστυνομικό Τμήμα Σταυρούπολης θα προσαχθεί ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ξάνθης.

Η
Αστυνομική Διεύθυνση Ξάνθης με αφορμή τα παραπάνω περιστατικά επιθυμεί να σας κάνει κοινωνούς των παρακάτω χρήσιμων συμβουλών :



Συμβουλές για τις σχέσεις με τα παιδιά σας
•Μάθετε να αναγνωρίζετε στοιχεία που σηματοδοτούν κακοποίηση ή παρενόχληση του παιδιού ή, γενικότερα, ενός ανηλίκου.
•Ενημερώστε τα παιδιά σας ότι δεν πρέπει να τα αγγίζουν άτομα άγνωστα και συμβουλέψτε τα να σας πουν αμέσως εάν συμβεί κάτι τέτοιο.
•Σε περίπτωση που το παιδί σας αναφέρει κάποια μορφή κακοποίησης ή παρενόχλησης απευθυνθείτε στο Εθν. Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας (τηλεφ. αρ. 197) ή σε ειδική υπηρεσία ή και στην Αστυνομία.
•Μάθετε στα παιδιά σας, όταν είναι ακόμα σε πολύ μικρή ηλικία, ποιο είναι το όνομά τους, το τηλέφωνο του σπιτιού ή άλλα προσωπικά τους στοιχεία και πώς να χρησιμοποιούν το τηλέφωνο.
•Συμβουλέψτε τα παιδιά σας ότι δεν πρέπει να δέχονται να τα συνοδεύουν ή να τα εξυπηρετούν άγνωστοι.
•Να γνωρίζετε πάντοτε πού βρίσκονται τα παιδιά σας.
•Να γνωρίζετε ποιοι είναι οι φίλοι των παιδιών σας, τα τηλέφωνά τους και τις διευθύνσεις τους.
•Μάθετε στο παιδί σας τι να κάνει σε περίπτωση που σας αποχωριστεί ή χαθεί.
•Μάθετε τα παιδιά σας να είναι επιφυλακτικά και να ενημερώνουν αμέσως εσάς ή τους δασκάλους τους για αγνώστους που τους ζητούν πληροφορίες ή βοήθεια ή θέλουν να τα φωτογραφήσουν ή να τους δώσουν γλυκά κ.λπ.
•Δώστε οδηγίες στα παιδιά σας όταν μένουν μόνα σπίτι.
• Αποφεύγετε πάση θυσία να διαπληκτίζεστε ή, ακόμα περισσότερο, να χειροδικείτε ή να βρίζεστε μπροστά στα παιδιά σας, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να έχει ανεπανόρθωτες συνέπειες για την ψυχική τους υγεία και ισορροπία.
•Μάθετε τα παιδιά σας πώς να αντιμετωπίζουν διάφορες τηλεφωνικές κλήσεις.
•Προωθήστε την ένταξη των παιδιών σας σε δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, αθλητισμό κ.λπ.
Εάν το παιδί χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή και συνδέεται με το Διαδίκτυο...
•Μεταδώστε τους το ενδιαφέρον σας για εκείνο που μαθαίνουν στο Διαδίκτυο και, στην περίπτωση που είναι καλύτεροι χρήστες, ζητήστε τους να σας μάθουν πώς λειτουργεί.
•Τοποθετείστε τον Η/Υ σε ένα χώρο όπου υπάρχει κοινή πρόσβαση και όχι στο δωμάτιο των παιδιών και κάντε τη χρήση του Διαδικτύου μια οικογενειακή δραστηριότητα ή χρησιμοποιείστε τον Η/Υ μαζί με τα παιδιά σας.
Μπορείτε να προσφύγετε στα λεγόμενα «φίλτρα» που είναι ειδικά προϊόντα λογισμικού με σκοπό την παρεμπόδιση της πρόσβασης σε μη επιθυμητούς δικτυακούς τόπους/ sites (βία, πορνογραφία κ.λπ.).
Αποτρέψτε τα παιδιά σας να συναντηθούν με άτομα που έχουν «γνωρίσει» μέσω του Διαδικτύου.
Ενδοοικογενειακές διενέξεις και οι επιδράσεις τους στα παιδιά
Πρόσφατες έρευνες Αμερικανικών Πανεπιστημίων απέδειξαν ότι οι καβγάδες και οι εντάσεις μεταξύ των γονιών, επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή και την εξέλιξη των παιδιών της οικογένειας τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά που εκτίθενται στις λογομαχίες και τις φιλονικίες παρουσιάζουν τα εξής προβλήματα:
• Προβλήματα ύπνου, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Τα παιδιά, δηλαδή, κοιμούνται λιγότερες ώρες και κάνουν ανήσυχο ύπνο.
• Προβλήματα διάθεσης και συμπεριφοράς όπως νευρικότητα, επιθετικότητα, ανυπομονησία, άγχος, δυσθυμία, υπερένταση.
• Προβλήματα σχολικής επίδοσης. Δεν αποδίδουν στο σχολείο, δεν μελετούν, είναι αδιάφορα και αφηρημένα, δεν συμμετέχουν στο μάθημα, δεν συνεργάζονται
• Τα προβλήματα αυτά παρουσιάζονται και εκδηλώνονται στον παρόντα χρόνο, υπάρχουν, όμως και αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά που θα εκδηλωθούν αργότερα. Τέτοιες επιδόσεις είναι οι κακές σχέσεις με τους ενήλικες, η αντιδραστική και απαξιωτική συμπεριφορά προς τους γονείς, η έλλειψη σεβασμού, η επιθετικότητα και η ανυπακοή.
• Τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει σ’ ένα περιβάλλον γκρίνιας, λογομαχίας, επιθετικότητας, έλλειψης αγάπης και ψυχρότητας, θα είναι ενήλικες χωρίς αίσθηση της χαράς της ζωής, χωρίς κέφι και αισιοδοξίας. Ακόμη χειρότερα, θα αντιγράψουν πιθανότατα αυτό που έζησαν ως μοντέλο και θα αναπαραγάγουν έναν κακό γάμο, με εντάσεις και διενέξεις με τον/την σύντροφό τους.
Γι’ αυτό οι γονείς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στη συμπεριφορά και στις σχέσεις τους, μπροστά αλλά και πίσω από την πλάτη των παιδιών τους. Θα πρέπει να αποφεύγουν τους καβγάδες, τις εντάσεις, τις απαξιωτικές εκφράσεις, την ειρωνεία, τα αρνητικά σχόλια ο ένας προς τον άλλο και να αναζητούν, ακόμη και με τη βοήθεια ειδικού τους λόγους και την αιτία της έντασης ώστε να τη θεραπεύσουν και να την ξεπεράσουν. Θα πρέπει, επίσης, να μάθουν να χειρίζονται σωστά το θυμό τους και να ελέγχουν τα νεύρα τους, ώστε να αποφεύγονται οι έντονες σκηνές μπροστά στα παιδιά.
Στην περίπτωση που τα πράγματα, πάντως, ξεφεύγουν – όπως είναι πολλές φορές και πιθανό και φυσιολογικό, καλό είναι να λύσουμε την ένταση με τρόπο διαλεκτικό και με καλή διάθεση αμοιβαίων υποχωρήσεων και συναίνεση ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια και να διδαχθούν το σπουδαίο μάθημα ότι όλα λύνονται όταν τα συζητάμε και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις, ώστε έτσι να κάνουν και τα ίδια στη ζωή τους τώρα και αργότερα.
Για τα παιδιά που φεύγουν από το σπίτι
Οι πρόσφατες έρευνες καθώς και η καθημερινή επικαιρότητα παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση στον αριθμό των παιδιών που φεύγουν από το σπίτι τους με τη θέλησή τους κάθε χρόνο. Τα παιδιά είναι σε προεφηβική ηλικία ή σε εφηβεία, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Τα περισσότερα από αυτά επιστρέφουν σπίτι μετά από λίγες ώρες ή μια – δυο μέρες, κάποια – λίγα ευτυχώς - όμως εξαφανίζονται και η τύχη τους αγνοείται.
Τα παιδιά περιφέρονται άσκοπα, ή βρίσκουν καταφύγιο σε χώρους που συχνάζουν συνομήλικοι ή μεγαλύτεροί τους π.χ. internet café ή τέλος καταφεύγουν σε φιλικά ή και συγγενικά σπίτια.
Τι κάνει, όμως, ένα παιδί να φύγει από το σπίτι; Η φυγή είναι μια ακραία έκφραση αντίδρασης του παιδιού στη γενικότερη πίεση που εισπράττει τόσο από την οικογένειά του όσο και από το σχολείο, από την πλευρά δηλαδή των ενηλίκων. Νιώθοντας, λοιπόν ότι αδικείται, ότι κανείς δεν τον καταλαβαίνει, ότι όλοι έχουν υπερβολικές απαιτήσεις από αυτόν, ο έφηβος ανοίγει την πόρτα και φεύγει από το σπίτι προκαλώντας τους ενήλικες και τιμωρώντας τους μέσα από την ανησυχία που τους δημιουργεί. Η φυγή, δηλαδή, χρησιμεύει ως όπλο για εκδίκηση για όσα το παιδί αισθάνεται ότι έχει υποστεί από τους μεγάλους.
Βέβαια, αυτό που υποδηλώνει η φυγή είναι αδυναμία διαλόγου και επικοινωνίας και από τις δύο πλευρές καθώς και κενά στη σχέση που δημιουργήθηκαν με το πέρασμα του χρόνου και δεν γεφυρώθηκαν.
Οι γονείς, λοιπόν, θα πρέπει να δομήσουν εξαρχής, από την πρώτη παιδική ηλικία έναν δίαυλο επικοινωνιακό με τα παιδιά τους μέσα από τη συζήτηση και τα επιχειρήματα που θα αναπτύσσουν για να εδραιώσουν την άποψή τους αλλά και με την παρότρυνση προς τα παιδιά τους να κάνουν ακριβώς το ίδιο. Θα πρέπει να ακούμε προσεκτικά όσα μας λένε και όταν οι απόψεις τους και οι επιθυμίες τους είναι μέσα στα πλαίσια του λογικού και του εφικτού, να κάνουμε δεκτά τα αιτήματά τους. Το παιδί πρέπει να νιώθει ότι ο γονιός δεν μιλάει μόνο αλλά και ακούει, δεν επιβάλλει συνεχώς αλλά και αποδέχεται, δεν αρνείται πάντα αλλά και υποχωρεί μερικές φορές.
Ο σεβασμός πρέπει να είναι αμφίδρομος, πρέπει να σεβόμαστε κι εμείς το παιδί όπως θέλουμε και πρέπει να μας σέβεται εκείνο. Σε κάθε κρίση και ένταση, πρέπει να επιστρατεύουμε την υπομονή μας και με κατανόηση, αγάπη και επιχειρήματα να προσπαθούμε να επιλύνουμε το πρόβλημα, διδάσκοντας το παιδί ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να ξεπερνά τις κρίσεις και να λύνει το πρόβλημα.
Ο έφηβος θα πρέπει να είναι ενήμερος για τους κινδύνους που τον απειλούν σήμερα, χωρίς, όμως, υπερβολές και υπερμεγενθύνσεις γιατί χάνει την εμπιστοσύνη του στους ενήλικες και την κοινωνία συνολικά, αποκτά απαισιόδοξη και μηδενιστική αντίληψη ενώ συγχρόνως υπεραπλουστεύει τους κινδύνους και τους θεωρεί φανταστικούς και υπερβολικούς. Θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει ότι η φυγή μεγαλώνει το πρόβλημα που ήδη υπάρχει και δεν το λύνει, ενώ δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα στο παρόν και το μέλλον του. Όταν κάτι δεν πάει καλά, ο μόνος δρόμος είναι ο διάλογος, η κατάθεση απόψεων και συναισθημάτων, η επιχειρηματολογία και κυρίως η αναγνώριση κι από τις δύο πλευρές, γονιών και παιδιών, ότι ο μόνος στόχος είναι το καλό του παιδιού τώρα και πάντα, και το μοναδικό κίνητρο είναι η αγάπη και το ενδιαφέρον.
Ξεκινώντας από αυτό το σημείο και κρατώντας το συνέχεια στο μυαλό μας, μικροί και μεγάλοι καθόμαστε στο τραπέζι και συζητούμε κρατώντας την πόρτα κλειστή στους κινδύνους και τις απειλές καθώς και στη ρήξη ανάμεσά μας.

Συμβουλές για την αποφυγή κλοπών σε καταστήματα
(α) Για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και υπαλλήλους:
•Αν αντιληφθείτε ότι κάποιος κλέβει εμπορεύματα, μην επιχειρήσετε να τον συλλάβετε. Αντιμετωπίστε την κατάσταση κατά την έξοδό του και ήρεμα ρωτήστε τον αν θέλει να πληρώσει τα εμπορεύματα που πήρε. Αν αρνείται να συνεργαστεί καλέστε την αστυνομία.
•Μην επιτρέπετε σε κανένα πελάτη, κατά την είσοδο του στο δοκιμαστήριο, να έχει μαζί του και άλλα αντικείμενα εκτός από το υπό δοκιμή εμπόρευμα, ούτε και περισσότερα από ένα είδος για προβάρισμα κάθε φορά.
•Τοποθετείστε στρογγυλούς καθρέπτες ακριβώς πάνω από τον πάγκο του μαγαζιού. Εμποδίζουν και ανιχνεύουν τους κλέφτες εμπορευμάτων. Για μεγαλύτερα καταστήματα μπορεί να τοποθετηθεί και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.
•Εγκαταστήστε αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού, τόσο στο κατάστημά σας όσο και πάνω στα ρούχα ή άλλα εμπορεύματα.
(β) Για τους καταναλωτές:
•Κατά την είσοδό σας στα δοκιμαστήρια ρούχων, έχετε την τσάντα μαζί σας. Μην αφήνετε την τσάντα σας ή άλλα προσωπικά αντικείμενα στο έδαφος ή σε κάποιο μέρος του καταστήματος, σε μη εμφανές σημείο, όπου δεν θα έχετε οπτική επαφή.

Συμβουλές για τη χρήση μηχανημάτων ΑΤΜ

• Χρησιμοποιήστε ένα Αυτόματο Μηχάνημα Ανάληψης Μετρητών (ΑΤΜ) το οποίο είναι σε εμφανή και επαρκώς φωτισμένη τοποθεσία.
•Κοιτάξτε προσεκτικά γύρω σας και ελέγξτε μήπως υπάρχει κάποιος που δεν φαίνεται να είναι εκεί για τραπεζικές εργασίες.
•Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κρυφή κάμερα καταγραφής στο Αυτόματο Μηχάνημα Ανάληψης Χρημάτων ή και στον περιβάλλοντα χώρο.
•Έχετε την κάρτα έτοιμη στο χέρι σας. Μην την ψάχνετε στην τσάντα σας μπροστά στο μηχάνημα ανάληψης.
•Όταν πληκτρολογείτε τον κωδικό σας (ΡΙΝ) τοποθετείστε τον εαυτό σας με τέτοιο τρόπο που οι άλλοι να μην βλέπουν το πληκτρολόγιο.
•Μην μετράτε τα χρήματά σας μπροστά στο μηχάνημα. Τοποθετείστε τα αμέσως σε ασφαλές μέρος, καλύτερα επάνω σας, και μπείτε στο αυτοκίνητό σας ή πηγαίνετε στον προορισμό σας. Εάν είναι αναγκαίο να τα μετρήσετε, πάρτε τις αναγκαίες προφυλάξεις.
•Εάν παρατηρήσετε ότι κάποιος σας παρακολουθεί ή η παρουσία του σας δημιουργεί υποψίες, φύγετε και πηγαίνετε σε κάποιο άλλο μηχάνημα.
•Εάν το ΑΤΜ βρίσκεται σε κλειστό χώρο στον προθάλαμο κάποιας τράπεζας, περιμένετε να κλείσει η πόρτα προτού χρησιμοποιήσετε το μηχάνημα και, πάντως, αποφεύγετε να μπαίνετε ή να είστε στον κλειστό χώρο μαζί με άλλα άτομα.
•Μην αφήνετε οποιανδήποτε να δει τον κωδικό σας (ΡΙΝ).
•Παίρνετε πάντα την απόδειξή σας και κρατάτε την μαζί σας για κάθε ενδεχόμενο.
•Μην ζητάτε βοήθεια από αγνώστους για το πώς να χρησιμοποιήσετε το μηχάνημα. Ζητήστε τη βοήθεια των υπάλληλων της τράπεζας.
•Κρατάτε τις κάρτες σας ξεχωριστά από τα χρήματα σας.
•Μη χρησιμοποιείτε για τον κωδικό της κάρτας (ΡΙΝ) τα αρχικά σας, την ημερομηνία γέννησης ή τον αριθμό τηλεφώνου σας.
•Μην αφήνετε τα κλειδιά σας ή πολύτιμα αντικείμενα στο αυτοκίνητό σας, όταν χρησιμοποιείτε ΑΤΜ και μην αφήνετε τη μηχανή του αυτοκινήτου σας αναμένη.
Μην δίνετε τον κωδικό της κάρτας (ΡΙΝ) από το τηλέφωνο ή από τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή.
•Μην αναγράφετε τον κωδικό σας (ΡΙΝ) επάνω στην κάρτα. Απομνημονεύστε τον.
•Όταν χρησιμοποιείτε ένα ΑΤΜ κατά τη διάρκεια της νύχτας σε μία χαμηλής κυκλοφορίας περιοχή προσπαθήστε να έχετε κάποιον παρέα.
•Ελέγχετε την κίνηση του λογαριασμού σας ανά τακτά διαστήματα με βάση ένα πρόσφατο απόκομμα τελευταίων κινήσεων του ΑΤΜ ή και την ενημέρωση που σας στέλνει η τράπεζά σας κάθε μήνα.
Σε περίπτωση κλοπής της κάρτας σας
•Ειδοποιήστε την αστυνομία.
•Ειδοποιήστε την τράπεζα και ακυρώστε την κάρτα.