Ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης μετά το πέρας των θερινών εκπτώσεων 2010 και για έναν μήνα, διεξήγαγε έρευνα προκειμένου να προσδιορίσει την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, να διερευνήσει την γενικότερη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το τοπικό εμπόριο και να εξετάσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά συμπεριφορών, εμπόρων και καταναλωτών, που έχουν προκύψει από την έναρξη της κρίσης έως και σήμερα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 184 επιχειρήσεων και κάλυψε γεωγραφικά όλες τις περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αλεξανδρούπολης αλλά και ενδεικτικά σημεία εκτός της παραδοσιακής αγοράς στα βόρεια και ανατολικά της πόλης περιλαμβάνοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία αντικειμένου επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικό της εν λόγω έρευνας αποτελεί το γεγονός της τεράστιας πτώσης του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής από 10% έως 60% και το δυσμενές & αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον που επιδρά καταλυτικά στο κλίμα απαισιοδοξίας που επικρατεί στις τάξεις των εμπόρων.
Αναλυτικότερα το 80,44% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει δυσαρεστημένο με την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων ενώ μόνον το 17,39% έμεινε ικανοποιημένο την αντίστοιχη περίοδο.
Μείωση του τζίρου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο θερινών εκπτώσεων είχανε 7 στους 10 ερωτηθέντες έμποροι , το 13% περέμεινε στα ίδια επίπεδα ενώ ένα 6,52% παρουσίασε θετικό πρόσημο στην μεταβολή του τζίρου του. Όσον αφορά τα ποσοστά μείωσης του τζίρου των εμπόρων αυτά είναι χαρακτηριστικά της γενικότερης εικόνας που παρουσιάζει το ιστορικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης. Πιο συγκεκριμένα :
ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΖΊΡΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΡΩΤΗΘΕΝΤΩΝ
-10% έως -15% 14,30%
-20% 32,15%
-30% 21,45%
-40% 17,88%
-50 έως -60% 14,31%
Ο σοβαρότερος παράγοντας της πτώσης του τζίρου των επιχειρήσεων, σύμφωνα πάντα με την γνώμη των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι σε ποσοστό 30% η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών. Σε δεύτερο βαθμό και σε ποσοστό 26% η οικονομική κρίση επηρέασε αρνητικά τον τζίρο των καταστημάτων ενώ ένα 16% πιστεύει ότι τα αρνητικά πρόσημα στον τζίρο τους οφείλονται στην έξαρση του παρεμπορίου, την πολλές φορές ‘αυθαίρετη’ λειτουργία των κινέζικων καταστημάτων και την κακή λειτουργία των λαϊκών αγορών.
Όσον αφορά τις επτά εβδομάδες των εκπτώσεων, το 57,14% θεωρεί ότι η πρώτη και η δεύτερη εβδομάδα ήταν οι καλύτερες, το 12,24% κινήθηκε καλύτερα την 3η, 4η και 5η εβδομάδα και 1 στους 10 πιστεύει ότι οι δύο τελευταίες εβδομάδες είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς κίνησης και πωλήσεων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 20,40% διαπιστώνει ότι δεν υπήρξε καμία καλή εβδομάδα στις εκπτώσεις.
Στο θέμα των 10ήμερων προσφορών που έχει θεσπίσει η πολιτεία προ των εκπτώσεων, 4 στους 10 δεν κάνανε χρήση της εν λόγω διαδικασίας ενώ 6 στους 10 προχωρήσανε σε 2 κατά μέσο όρο 10ήμερα προσφορών πριν την επίσημη ημερομηνία έναρξης των εκπτώσεων.
Στο ζήτημα της κίνησης της αγοράς τις δύο εβδομάδες προ των εκπτώσεων, όπου πάγιο αίτημα του κόσμου του εμπορίου είναι η διακοπή των προωθητικών ενεργειών με 10ήμερα προσφορών, διαπιστώνεται χαμηλή ζήτηση με το συντριπτικό ποσοστό των εμπόρων (88,61%) να μην είναι ικανοποιημένο από την κίνηση στην αγορά, ενώ μόνον το 17,39% να δηλώνει ικανοποιημένο.
Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της παρούσης έρευνας είναι το μείγμα των καταναλωτών που απευθύνονται στα καταστήματα της Αλεξανδρούπολης και όπως προκύπτει, το τελευταίο δεν απαρτίζεται μόνον από ντόπιους κατοίκους αλλά και από καταναλωτές που διαμένουν κατά κύριο λόγο στον βόρειο Έβρο, στο νησί της Σαμοθράκης, στην περιοχή της Κομοτηνής καθώς και από κατοίκους της γειτονικής Τουρκίας και Βουλγαρίας. Πιο συγκεκριμένα στον κύκλο εργασιών του 56,52% των εμπόρων της Αλεξανδρούπολης έχουν συμμετοχή καταναλωτές άλλων πόλεων και χωρών. Τα παραπάνω στοιχεία αναδεικνύουν εκ νέου την στρατηγική γεωγραφική τοποθεσία της Αλεξανδρούπολης και παρουσιάζουν το γεγονός της σοβαρής διόρθωσης των τιμών των καταστημάτων της πόλης που κάνουν πλέον ελκυστική την αγορά της πόλης.
Χατζημιχαήλ Δ. Κωνσταντίνος
Αντιπρόεδρος
Υπεύθυνος Έρευνας Θερινών Εκπτώσεων
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου