ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

εξετασεις και συνταγματικη ταξη

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΟΥΣΙΔΗ

Πολύ μελάνι καταναλώνεται και πολύς λόγος γίνεται για τις Εξεταστικές Επιτροπές της Βουλής, προς διερεύνηση συγκεκριμένων σκανδάλων που προκάλεσαν εθνική ζημία και σκανδάλισαν την κοινωνία. Το δυστύχημα είναι ότι οι απόψεις διαφοροποιούνται ανάλογα με την κομματική ταυτότητα και σκοπιμότητα και ανάλογα με την οπτική γωνία θέασης. Ωστόσο, όλοι κατά βάθος γνωρίζουν την αλήθεια και όλοι αρέσκονται στη σκανδαλολογία και στην ηθικολογία.
Η κοινωνία, όμως, αντιλαμβάνεται πότε οι εξεταστικές έχουν ταπεινά και ύποπτα κίνητρα και πότε υποκινούνται από κομματική εμπάθεια και ρεβανσισμό. Πότε, δηλαδή, εξυπηρετούν σκοπιμότητες εναντίον πολιτικών αντιπάλων, με σκοπό να τους καταρρακώσουν ηθικά και πολιτικά και προκειμένου να κρατάνε ομήρους αυτούς και την παράταξή τους για εύλογο χρονικό διάστημα. Αντιλαμβάνεται επίσης η κοινωνία πότε οι εξεταστικές αποσκοπούν να φωτίσουν κάποια σκοτεινά σκάνδαλα, να διερευνήσουν την αλήθεια, να συντελέσουν στην αποκάλυψη, στη διαφάνεια και στον καταλογισμό ευθυνών, όχι απαραίτητα ποινών, λόγω υπουργικής ιδιότητας ή λόγω παραγραφής κ.λ.π.
Προφανώς οι εξεταστικές στην Ελλάδα δεν αποκαλύπτουν πλήρως όλη την αλήθεια και δεν κολάζουν τους ενόχους, αλλά τουλάχιστον μέσα από τα διαφορετικά (έστω) πορίσματα πληροφορείται μέσες-άκρες ο ελληνικός λαός τον πυρήνα των σκανδάλων, το μέγεθος της ζημιάς που προκάλεσαν και τελικά συντελούν στην κάθαρση και στην εξυγίανση του δημόσιου βίου. Το σπουδαιότερο είναι ότι αποκαθιστούν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος και στους θεσμούς του. Λειτουργούν αποτρεπτικά για την επανάληψη παρόμοιων σκανδάλων. Οι εξεταστικές όχι μόνο δεν αποτελούν εκτροπή από τη συνταγματική τάξη, αλλά τουναντίον υπηρετούν τη συνταγματική τάξη και την αναγκαιότητα για πάταξη της διαπλοκής και της διαφθοράς. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος συντελούν στην ικανοποίηση του κοινού περί δικαίου αισθήματος.
Εάν δεν γίνονταν οι εξεταστικές, με το σκεπτικό ότι δεν θα βγει τίποτα και τζάμπα ο κόπος και τα έξοδα και με το αιτιολογικό ότι αποτελούν πολιτικές διώξεις και γίνονται για εκδικητικούς λόγους. Εάν η κυβέρνηση ήθελε να πρωτοπορήσει και να πρωτοτυπήσει σ΄αυτό τον τομέα, επικαλούμενη το επιχείρημα ότι κάποτε πρέπει να σταματήσει η ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής και της δημόσιας δράσης και ότι χάρις στην ενότητα και στη συναίνεση να σταματήσει κάθε διαδικασία και κάθε λειτουργία των εξεταστικών. Εάν λοιπόν σταματούσαν οι εξεταστικές και δεν καλούνταν οι ένοχοι ούτε ως μάρτυρες, τότε όλα τα μίντια και όλη η κοινωνία θα μιλούσαν για το μεγαλύτερο σκάνδαλο αμοιβαίας συγκάλυψης και συμψηφισμού μεταξύ των δύο κομμάτων εξουσίας.
Ενώ, λοιπόν, θα περίμενε κανείς από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι θα συναινούσε πρόθυμα για τις εξεταστικές μέχρι να ολοκληρώσουν το έργο τους, αυτός αντίθετα παρακωλύει το έργο τους και αποσύρει τους βουλευτές του. Ενώ διαμαρτύρεται για τις εξεταστικές που έστησε η σημερινή κυβέρνηση, ωστόσο απειλεί πως όταν έρθει στην κυβερνητική εξουσία θα στήσει αυτός εξεταστική για το χρέος και το έλλειμμα από το 1981 και εντεύθεν. Ο λαός, όμως, που κουράστηκε από αυτή τη διελκυστίνδα και τα άλλα παιχνίδια των εξεταστικών, απαιτεί περισσότερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα από ολόκληρη την πολιτική ηγεσία του.-