Με αφορμή την επίσκεψη του υποψηφίου περιφερειάρχη κυρίου Γιαννακίδη στη Σαμοθράκη κι ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του προς τον σύλλογο για συνάντηση μαζί του ώστε να του εκθέσουμε τα προβλήματα του νησιού, συντάξαμε και του παραδώσαμε μια πλατφόρμα θεμάτων που απασχολούν όλους μας. Στη συνάντηση συμμετείχαν: η αντιπεριφερειάρχης Έβρου κυρία Νικολάου, αντιπροσωπεία του Δημοτικού Συμβουλίου με επικεφαλή τον Δήμαρχο κύριο Πετρούδα, αντιπροσωπεία του συλλόγου επαγγελματιών.
Συζητήθηκαν πολλά από τα θέματα που αναφέρονται στην πλατφόρμα, κυρίως όμως δόθηκε βαρύτητα στο θέμα της συγκοινωνίας με αφορμή το πρόσφατο γεγονός της μη συμμετοχής της Σαμοθράκης στους πίνακες των άγονων γραμμών που πρόκειται να επιδοτηθούν ενόψει της νέας ακτοπλοϊκής χρονιάς που ξεκινάει πριν τις εκλογές, 1 Νοεμβρίου. Ο κύριος Γιαννακίδης δεσμεύθηκε πως θα διερευνήσει το θέμα ώστε η Σαμοθράκη να μην αποκοπεί για μια ακόμη φορά από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Επισυνάπτουμε το κείμενο που παραδώσαμε στον κύριο Γιαννακίδη.
Για το Δ. Σ.
Ο γραμματέας ο πρόεδρος
Παπαντίδης Ειρηναίος Φωτεινού Φώτης
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 03/10/2010
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ & ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
ΠΡΟΣ:
Υποψήφιο Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Γιαννακίδη
Αρ. Πρωτοκ. : 14/2010
Αξιότιμε κύριε Γιαννακίδη με την ευκαιρία της επισκέψεως στη Σαμοθράκη, ως σύλλογος επαγγελματιών & ενοικιαζόμενων δωματίων, θα θέλαμε να σας θέσουμε υπόψη τα θέματα που απασχολούν το νησί άρα και τον σύλλογο. Πριν όμως σας θέσουμε τα θέματα θα θέλαμε να ρωτήσουμε εσάς αλλά και τους υπόλοιπους υποψηφίους περιφερειάρχες για ποιον λόγο η Σαμοθράκη δεν εκλέγει περιφερειακό σύμβουλο με ποσόστωση ενώ το άλλο νησί της περιφέρειας η Θάσος εκλέγει; Δεν είναι άδικο αυτό που γίνεται εις βάρος της Σαμοθράκης;
Παρακάτω σας αναλύουμε λοιπόν τα θέματα που απασχολούν το νησί μας, περιμένοντας από εσάς τις απόψεις σας για το καθένα ξεχωριστά, αλλά κυρίως να δώσετε λύσεις εφόσον εκλεγείτε στο αξίωμα του περιφερειάρχη.
1. Ξεκινάμε με το υπέρτατο αγαθό την υγεία, την οποία πρέπει να έχουμε για να μπορούμε να αγωνιζόμαστε για όλα τα υπόλοιπα. Ζητούμε την άμεση αναβάθμιση και στελέχωση του από προσωπικό που το βασικότερο προσόν του θα πρέπει να είναι η εντοπιότητα. Είναι επίσης αδιανόητο εν έτη 2010 στο νησί να μην υπάρχει παιδίατρος και να αναγκάζονται οι γονείς για ένα εμβόλιο να μεταφέρουν τα παιδιά τους στην Αλεξανδρούπολη.
2. Το Α και το Ω για την ανάπτυξη ενός νησιού είναι η συγκοινωνία του.
2.1. Πολλές φορές έχουμε καταστεί αυτήκοοι μάρτυρες εξαγγελιών για την κατασκευή αεροδρομίου στη Σαμοθράκη, το οποίο όχι απλώς δεν κατασκευάστηκε αλλά ούτε καν γνωρίζουμε σε ποιο στάδιο βρίσκεται κι αν βρίσκεται κάπου η μελέτη για την κατασκευή του. Επιθυμούμε την επίσπευση της όλης διαδικασίας ώστε η κατασκευή του να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Σαμοθράκης αλλά και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
2.2. Μέχρι όμως την κατασκευή του αεροδρομίου καθώς επίσης και μετά από αυτή καθοριστικό ρόλο για την τουριστική κι όχι μόνο ανάπτυξη της Σαμοθράκης παίζει η θαλάσσια συγκοινωνία. Αυτή την στιγμή το νησί εξυπηρετείται αποκλειστικά από την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη κι αυτό με αβέβαιο μέλλον και μάλιστα σύμφωνα με τον τελευταίο πίνακα των άγονων γραμμών που πρόκειται να επιδοτηθούν για το νέο ακτοπλοϊκό έτος που ξεκινά την 1η Νοεμβρίου, η γραμμή αυτή δεν αναφέρεται πουθενά. Οπότε η πρώτη κίνηση σας για να μας δείξετε το έμπρακτο ενδιαφέρον σας για τη Σαμοθράκη θα πρέπει να γίνει προεκλογικά, ώστε το νησί μας να μη βρεθεί για μία ακόμη φορά χωρίς ή στην καλύτερη περίπτωση με ελλιπή συγκοινωνία. Η πάγια θέση του συλλόγου είναι το νησί να συνδέεται σε ετήσια βάση με τακτά δρομολόγια με Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Λαύριο, Λήμνο, Μυτιλήνη, καθώς και με άλλα λιμάνια, όπως τα νησιά της άγονης γραμμής. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο χρειάζεται η οικονομική στήριξη των ναυτιλιακών εταιριών από την πλευρά της πολιτείας.
2.3. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια από την Κυβέρνηση για την δρομολόγηση υδροπλάνων. Απ΄ότι φαίνεται η Σαμοθράκη μένει εκτός και από αυτό το πρόγραμμα. Γιατί:
3. Για να μπορέσει να αναπτυχθεί η θαλάσσια συγκοινωνία του νησιού μας πρωτίστως χρειάζονται άρτιες λιμενικές εγκαταστάσεις. Το λιμάνι της Καμαριώτισσας δεν μπορεί να δεχτεί μεγάλα καράβια όπως π.χ.: το καράβι της άγονης γραμμής (η Σαμοθράκη λόγω του μικρού λιμανιού της είναι το μόνο νησί της άγονης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ρόδος που δεν εντάσσεται σε αυτό). Το Δ.Σ. του συλλόγου είχε υποβάλλει παλαιότερα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης πρόταση ώστε τμήμα των αδιάθετων κονδυλίων του Γ΄ Κ.Π.Σ. να διατεθεί για την επέκταση του λιμενοβραχίονα της Καμαριώτισσας για να προσεγγίζουν μεγαλύτερα καράβια. Επίσης θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη της εκβάθυνσης του ανενεργού μέχρι σήμερα λιμανιού των Θέρμων καθώς και την δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου στο Λάκκωμα για την αποσυμφόρηση του λιμανιού της Καμαριώτισσας κατά τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες.
4. Οι περισσότεροι εκ των επισκεπτών της Σαμοθράκης θαυμάζουν τον φυσικό πλούτο του νησιού επίγειο και υποθαλάσσιου. Για να συνεχίσουν να θαυμάζουν αυτόν τον πλούτο κι οι επόμενες γενιές επισκεπτών θα πρέπει να λάβουμε κάποια μέτρα για την προστασία του.
4.1. Υπερβόσκηση – υπεραλίευση: Το φαινόμενο εξελίσσεται σε μάστιγα για το νησί και πρέπει να ληφθούν μέτρα άμεσα για την αντιμετώπιση του. Είναι ολόκληρες οικογένειες που ζουν είτε από την κτηνοτροφία είτε από την αλιεία που αν το φαινόμενο συνεχιστεί σε ελάχιστα χρόνια τα επαγγέλματα αυτά δεν θα είναι βιώσιμα με συνέπεια να φύγουν οι νέοι από το νησί, να μην υπάρχουν κτηνοτροφικά κι αλιευτικά προϊόντα και φυσικά την καταστροφή του περιβάλλοντος. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να βρεθούν λύσεις, οι όποιες όμως λύσεις δοθούν θα πρέπει να συζητηθούν πρώτα και κύρια με τους άμεσα ενδιαφερόμενους (κτηνοτρόφους – αλιείς) κι οι απόψεις τους να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
4.2. Σκουπίδια: ένα θέμα για το οποίο η Σαμοθράκη βίωσε τραγικές και δύσκολες στιγμές, τώρα πλέον φαίνεται πως τα πράγματα σιγά – σιγά ομαλοποιούνται, τα σκουπίδια συλλέγονται κι όπως όλα δείχνουν ολοκληρώνεται και η κατασκευή του Σ.Μ.Α, παρόλα αυτά το πρόβλημα δε λύθηκε εξ ολοκλήρου, είναι επιτακτική ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την κατασκευή Χ.Υ.Τ.Υ.
4.3. Ο βιολογικός καθαρισμός της Καμαριώτισσας πρέπει να γίνει πραγματικότητα ώστε να λυθεί ένα χρόνιο πρόβλημα της περιοχής. Σύμφωνα με την προηγούμενη μελέτη προβλέπονταν η κατασκευή του βιολογικού ακριβώς απέναντι από την Καμαριώτισσα, που τελικά για πολλούς και διάφορους λόγους δεν κατασκευάστηκε. Ζητούμε λοιπόν εφόσον υπάρξει περίπτωση να κατασκευαστεί αυτό το μεγάλης σημασίας έργο να εξεταστεί σοβαρά η περίπτωση αυτό να κατασκευαστεί σε άλλη τοποθεσία, διότι στην προβλεπόμενη τοποθεσία με ένα ελαφρύ αεράκι όλη η δυσωδία θα έρχεται προς την Καμαριώτισσα.
4.4. Ανησυχούμε επίσης για τις περιβαλλοντολογικές συνέπειες από την λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Παλαιότερα ο σύλλογος επαγγελματιών ζήτησε με δελτίο τύπου από τους αρμόδιους να ενημερωθεί για τις συνέπειες. Απάντηση δεν λάβαμε… Γιατί; Μήπως είναι τόσο τραγικές;
5. Αναφερόμενοι στο θέμα των περιβαλλοντολογικών συνεπειών του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αναρωτιόμαστε επίσης εάν από την πίτα των κερδών της λειτουργίας του αγωγού θα λάβει κάποιο μερίδιο και η Σαμοθράκη και ποιο θα είναι αυτό;
6. Πολλές φορές μαθαίνουμε από τα ΜΜΕ για διάφορες ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα νησιά, αυτές όμως οι ρυθμίσεις εμάς δεν μας αφορούν. Κι ο λόγος: η γεωγραφική μας θέση, ανήκουμε στον Νομό Έβρου. Επιθυμούμε να μερημνύσετε ώστε να υπαχθεί με ρύθμιση και η Σαμοθράκη στα νησιά αυτά, διότι δικαιούμαστε κι εμείς ίσης μεταχείρισης με τους συμπατριώτες μας από άλλα νησιά.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι με ευαισθησία που σας διακρίνει θα συνεισφέρετε ώστε αν όχι όλα, κάποια από τα παραπάνω θέματα-προβλήματα να επιλυθούν.
Για το Δ.Σ. του συλλόγου
ο γραμματέας πρόεδρος
Παπαντίδης Ειρηναίος Φωτεινός Φώτης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου