Τον πιο δύσκολο χειμώνα στην ιστορία τους ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τα ΜΜΕ, που βλέπουν πλέον τα έσοδά τους να συρρικνώνονται δραματικά. Η βαθιά οικονομική ύφεση, η κρίση αξιοπιστίας του Τύπο και το Διαδίκτυο αποσαθρώνουν τα παραδοσιακά συγκροτήματα, που μοιάζουν να μη μπορούν να βρουν τη θ’έση τους στο νέο περιβάλλον.
Το θέμα απασχολεί σήμερα Κυριακή σύσσωμο τον Τύπο.
Ενδεικτικός είναι ο τίτλος του άρθρου του Θέμου Αναστασιάδη στο Θέμα της Κυριακής: «Δεν θα τα πάρετε μαζί σας στον τάφο τα Media, κουφάλες νταβατζήδες». Όπως αναφέρει συγκεκριμένα «στην πραγματικότητα οι μεγάλοι νονοί του χώρου, οι νταβατζο-εργολάβοι και οι λοιποί, που γίνανε ό,τι γίνανε ξεπουλώντας τα έντυπά τους και τη δημοσιογραφική υπεραξία των ανθρώπων τους, θέλουν να τα κλείσουν όλα. Κι αν όχι όλα τα περισσότερα από αυτά, γιατί πια τους είναι ασύμφορα και ζημιογόνα». Συμπληρώνει δε: Θα μπορούσε και θα πρεπε ο δημοσιογραφικός κόσμος να ξεσηκωθεί κατά των νταβατζήδων στα ΜΜΕ, που είναι πολύ συγκεκριμένοι, και όχι κατά όλων των μεγάλων εφημερίδων γενικά, και να θέσει το ερώτημα: Όταν μας συγχωνεύατε ήταν καλά και τώρα γίναμε ξαφνικά αχώνευτοι;».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Τάσος Καραμήτσος στο Πρώτο Θέμα που μιλάει για το προαναγγελθέν τέλος του διαπλεκόμενου Τύπου: «αφού δεν έχουν λόγο ύπαρξης για τους ιδιοκτήτες τους, είναι καταδικασμένα να συρρικνωθούν, να μαραζώσουν και στο τέλος να λιώσουν στα χρέη τους και στα τεράστια προβλήματα που φέρνει η κρίση». Μάλιστα ο Τάσος Καραμήτσος καλεί και τους δημοσιογράφους να συνειδητοποιήσουν τι ακριβώς συμβαίνει στη χώρα και στον κλάδο τους, ενώ αναφέρεται στο μεγάλο έγκλημα που διέπραξε η ΝΔ: Εδινε εκατομμύρια ευρώ στον Τύπο, σε ανύπαρκτα Μέσα με μηδενική κυκλοφορία ή πολλαπλάσια ποσά απ ό,τι άξιζαν μέτρια σε κυκλοφορία Μέσα ιδιοκτητών που ο κ. Καραμανλής είχε κατονομάσει «νταβατζήδες», αγοράζοντας έτσι πολιτική ανοχή και επιείκια».
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο Πρώτο Θέμα ο Χρήστος Ράπτης, τα παραδοσιακά ΜΜΕ που σχεδόν επινόησαν τη διαπλοκή της οικονομικής με την πολιτική εξουσία και έχουν τεράστια ευθύνη για τη συνολική χρεοκοπία της ελληνικής κοινωνίας, ενδεχομένως να μη χωρούν στο νέο εκδοτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που θα προκύψει στη μετά ΔΝΤ εποχή.
Στο Βήμα το σχετικό άρθρο υπογράφει ο διευθυντής της εφημερίδας Παντελής Καψής και φέρει τον τίτλο: Ωρα αποφάσεων για τον Τύπο. Το Βήμα βάλλει κατά της κυβέρνησης στην οποία καταλογίζει «ύπνο βαθύ» επειδή δεν έχει ασχοληθεί με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΜΜΕ. Επίσης αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ δια των συνδικαλιστών τους κινούνται με αντανακλαστικά άλλων εποχών «και στη χειρότερη με βάση ένα στενό παραταξιακό κομματικό συμφέρον που θεωρεί την κρίση ευκαιρία για να πληγούν κάποιοι και να αναρριχηθούν άλλοι».
Για θλιβερά αποτελέσματα της κρίσης στον χώρο των ΜΜΕ κάνει λόγο και η Καθημερινή, στο άρθρο που υπογράφει ο Πάσχος Μανδραβέλης. Ο αρθρογράφος αναφέρει ότι οι αντιδράσεις στα μέσα δείχνουν «έναν χώρο να παραπατά, σαν ζαλισμένο κοτόπουλο» και πως δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση αντιμετώπισης των συμπτωμάτων, επισημαίνοντας μία τραγική ειρωνεία: ένας χώρος που έχει άποψη επί παντός, δεν έχει άποψη για τα του οίκου του. Επισημαίνει δε ότι τώρα που ο «μεγάλος μπαμπάς» της ελληνικής κοινωνίας χρεοκόπησε, χρεοκοπούν μαζί και όλα τα παραπαίδια του και πως για πρώτη φορά «τα ΜΜΕ γίνονται πραγματικός καθρέφτης της ελληνικής κοινωνίας».
Στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα Αξία αναφέρεται στη συνάντηση που είχαν μέσα στην εβδομάδα ο Φώτης Μπόμπολας από τον Πήγασο με τον Σταύρο Ψυχάρη από τον ΔΟΛ. Βάσει του ρεπορτάζ στη συνάντηση αυτή διαπιστώθηκε κοινή γραμμή στις δύο πλευρές που συνοψίζεται στα εξής: προοπτική πώλησης των ραδιοφωνικών συχνοτήτων, δημιουργία ενός κοινού πρακτορείου (συγχώνευση Αργους με Ευρώπη) καθώς και με αναστολή διαφόρων ενθέτων αλλά και εκδόσεων όπως το ημερήσιο Βήμα. Η Αξία αναφέρει ότι σε ανάλογες κινήσεις προσανατολίζονται και οι εφημερίδες Καθημερινή και Ελευθεροτυπία.
protothema.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου