ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

δελτιο τυπου ελενης τσαουση

Η Βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ κα. Ελένη Τσιαούση κατέθεσε ερώτηση προς τις Υπουργούς Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με αντικείμενο την οριζόντια λειτουργική και δομική αναδιάρθρωση του ΚΕΔΔΥ Νομού Έβρου .
Στην ερώτησή της η κα. Ε. Τσιαούση επισημαίνει ότι:


«Είναι γνωστό ότι τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), παλαιότερα ονομαζόμενα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) λειτουργούν στις έδρες των Νομών και Νομαρχιών, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες. Έχουν την αρμοδιότητα της εισήγησης για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων Α/θμιας, Β/θμιας καθώς και στις εισαγωγικές εξετάσεις στην Γ/θμια εκπαίδευση. Ειδικότερα για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, εισηγείται τη μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης για τον έλεγχο και πιστοποίηση των γνώσεων του μαθητή στα μαθήματα που εξετάζεται, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Επίσης εισηγείται τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης των κωφών, βαρήκοων, τυφλών, με χαμηλή όραση και αυτιστικών μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους της σχολικής αξιολόγησής τους εκτός εξετάσεων.
Στην περίπτωση του Νομού Έβρου η λειτουργία του ΚΕΔΔΥ στην πόλη μόνο της Αλεξανδρούπολης, προκαλεί καθυστέρηση αφενός στη γνωμάτευση των αιτούμενων ατόμων και αφετέρου στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και εφαρμογή Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ). Επιπλέον εξαιτίας της έκτασης Νομού και των μεγάλων αποστάσεων του Βόρειου Τμήματος του Νομού από την Αλεξανδρούπολη, η οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται τα άτομα που πρόκειται να αξιολογηθούν, είναι πολύ μεγάλη και σε αρκετές περιπτώσεις απαγορευτική.
Με τη τελευταία καταγραφή των στοιχείων του Νομού Έβρου (Μάιος 2010), από το Τμήμα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, προκύπτει πως αξιολόγηση-διάγνωση αναμένουν: 18 άτομα (Προσχολική Εκπαίδευση), 62 άτομα (Α` & Β` τάξη Δημοτικού), 37 άτομα (Γ` & Δ` τάξη Δημοτικού), 53 άτομα (Ε` & ΣΤ` τάξη Δημοτικού), 18 άτομα (Α`, Β` & Γ` Γυμνασίου) και 16 άτομα (Λύκειο). Με τη αναλυτικότερη επεξεργασία των παραπάνω στοιχείων ο μέσος χρόνος αναμονής για αξιολόγηση-διάγνωση υπολογίζεται στους 18 μήνες για την Α/θμια εκπαίδευση και 12 μήνες για τη Β/θμια εκπαίδευση. Όλα αυτά αναδεικνύουν μια σοβαρά αδιέξοδη κατάσταση με ελλοχεύοντες κινδύνους καθυστέρησης, που ρέπει προς τη διόγκωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών στο θεμελιώδη τομέα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα σε μία νευραλγική παραμεθόριο περιοχή.
Κυρίες Υπουργοί,
Εκτός των προαναφερθέντων και αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερα κρίσιμες οικονομικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα μας αυτή την περίοδο, προτείνουμε όπως:
Την οριζόντια αναδιάρθρωση προσωπικού και την δομική συνεργασία μεταξύ του ΚΕΔΔΥ Νομού Έβρου (με έδρα την Αλεξανδρούπολη), του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ. Αμέα (Κέντρο Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρία με έδρα την Ορεστιάδα) και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ορεστιάδας (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), για την λειτουργία παραρτήματος του ΚΕΔΔΥ στην πόλη της Ορεστιάδας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται η αγαστή συνεργασία των δύο Υπουργείων (ΚΕΔΔΥ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. – Υπουργείο Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Κ.Ε.Κ.Υ.Κ. Αμέα – Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης), ώστε μια ολιστική προσέγγιση του ζητήματος να μπορέσει να λάβει υπόψη της την ευρύτερη προοπτική του προβλήματος, με την αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού και τη μείωση του κόστους που επιβαρύνει τα άτομα που μετακινούνται από τις απομακρυσμένες περιοχές του Νομού. Τόσο το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ. Αμέα, όσο και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. που λειτουργούν στην Ορεστιάδα, είναι στελεχωμένα με έμπειρο και με εξειδικευμένες γνώσεις προσωπικό το οποίο μπορεί να διατελέσει πλήρως και απρόσκοπτα τα καθήκοντα της πενταμελούς διεπιστημονικής ομάδας αξιολόγησης των μαθητών, όπως ακριβώς πραγματοποιείται μέχρι σήμερα στα ΚΕΔΔΥ. Με αυτό τον τρόπο θα αποσυμφορηθεί η παρούσα κατάσταση που έχει παρατηρηθεί, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και με την ταυτόχρονη αξιοποίηση του προσωπικού, το οποίο έχει την ευχέρεια μέσω του κανονισμού λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να λάβει ενδοσχολική - ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση επάνω σε θέματα αξιολογήσεων-διαγνώσεων, γεγονός-διαδικασία που θα συμβάλει καταλυτικά στην έρρυθμη λειτουργία του παραρτήματος ΚΕΔΔΥ στην Ορεστιάδα».
Με την ερώτησή της η κα. Ε. Τσιαούση ρωτάει τις κυρίες Υπουργούς:
• Προτίθεστε να προχωρήσετε στη λειτουργική αναμόρφωση και αναδιάρθρωση στη δομή του ΚΕΔΔΥ Νομού Έβρου (σε συνεργασία με το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ. Αμέα Ορεστιάδας και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ορεστιάδας) , ώστε να λειτουργήσει παράρτημά του στην πόλη της Ορεστιάδας, για την καλύτερη και αρτιότερη εξυπηρέτηση των ατόμων που χρήζουν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που κατοικούν στο Βόρειο Τμήμα του Νομού Έβρου;