Την υλοποίηση ενός ευρύτατου προγράμματος έργων οδικών υποδομών, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έως και το 2013, έχει θέσει η καινούργια βουλγαρική κυβέρνηση, έχοντας ως βασικό στόχο να αποκτήσει η χώρα ένα νέο δίκτυο οδικών αξόνων, εφάμιλλο των ευρωπαϊκών standards.
Σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν πριν από λίγες ημέρες, ο σχεδιασμός εντάσσεται στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων Μεταφορών και Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Όσο μάλιστα θα εξελίσσεται η εκτέλεση των συγκεκριμένων έργων υποδομής, το πλάνο προβλέπει ότι θα εκπονηθούν και πρόσθετα σχέδια μεταφορών για την επόμενη περίοδο 2014-2020, συνολικής αξίας 1,3 δισ. ευρώ.
«Μέχρι τώρα στη Βουλγαρία κατασκευάζονταν κατά μέσο όρο από 11 χλμ. αυτοκινητοδρόμων ετησίως», δήλωσε στις αρχές της εβδομάδας ο πρωθυπουργός Boiko Borisov, προσθέτοντας ότι «εφεξής, θα πρέπει να κατασκευάζουμε τουλάχιστον 65 χλμ. αυτοκινητοδρόμων, ετησίως, αν θέλουμε να τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα».
Μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος προς το υπουργικό συμβούλιο της χώρας, ο κ. Borisov έφερε μάλιστα ως παράδειγμα -που θα πρέπει να μιμηθεί η Βουλγαρία- την Ολλανδία, σημειώνοντας ότι κατασκευάζει περί τα 55 χλμ., τον χρόνο.
Προβλήματα«Το πρόγραμμά μας είναι φιλόδοξο όμως, δυστυχώς, η κληρονομιά είναι άσχημη», είπε χαρακτηριστικά ο Βούλγαρος πρωθυπουργός και εξήγησε: «Θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Ο αυτοκινητόδρομος Trakia (σ.σ. Θράκη) που κατασκευάζεται διαδοχικά από μερικές κυβερνήσεις, δεν κατέχει οικοδομική άδεια».
Με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στη γειτονική χώρα, η καινούργια κυβέρνηση εκτιμά ότι η νέα εθνική οδός Trakia θα καταστεί δυνατό να αποπερατωθεί στο τέλος του 2012. Όσον αφορά δε, στους δύο άλλους αυτοκινητοδρόμους του προγράμματος, με τους κωδικούς «Έβρος» και «Στρυμόνας», οι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι θα ολοκληρωθούν το 2013.
ημερισία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου