ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

καλλικρατης σε ροδοπη και ξανθη

Στα «κόκκινα» σημεία στο χάρτη του «Καλλικράτη» περιλαμβάνεται η Θράκη, όπου το σταυρόλεξο των δήμων παραμένει ανοιχτό, αφού εδώ τέμνονται ευαίσθητα εθνικά θέματα, τοπικά συμφέροντα και κομματικές σκοπιμότητες, με υπαρκτό τον κίνδυνο η διαφορετικότητα των θρησκειών να αποκτήσει και γεωγραφική υπόσταση, γκετοποιώντας διοικητικά τους πληθυσμούς.
Σήμερα στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης, όπου ζει σχεδόν το σύνολο της μουσουλμανικής μειονότητας, υπάρχουν δεκαέξι δήμοι και έξι κοινότητες, εκ των οποίων, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, θα μείνουν οκτώ δήμοι. Στην μεν Ροδόπη φαίνεται ότι οι προτάσεις της μειονότητας γίνονται αποδεκτές, αφού θα έχει τους δύο από τους τέσσερις δήμους, ενώ στην Ξάνθη «συγκρούονται» τα σενάρια για τέσσερις ή τρεις δήμους, με την ΤΕΔΚ να έχει προτείνει έξι.
1 Το πρώτο, το οποίο φέρεται να έχει τη στήριξη του γραμματέα του ΠΑΣΟΚ και βουλευτή Ξάνθης, Σ. Ξυνίδη, περιλαμβάνει:
- Δήμος Μύκης, που θα ενοποιηθεί με τις τρεις κοινότητες (Σάτρες, Θέρμες, Κοτύλη). Ο δήμος αυτός αποτελείται σήμερα από αμιγώς μουσουλμανικό πληθυσμό (τα γνωστά «πομακοχώρια»), όπως και οι κοινότητες που καλύπτουν τον μεγάλο ορεινό όγκο της Ξάνθης. Θα αριθμεί περί τις 18.000 κατοίκους.
- Δήμος Ξάνθης, στον οποίο θα συνενωθούν ο Δήμος Σταυρούπολης και/ή ο Δήμος Σελέρου. Ο τελευταίος με μουσουλμανικό πληθυσμό.
- Δήμος Αβδήρων, με συνένωση και των δήμων Βιστωνίδας και/ή Δήμου Σελέρου. Οι δύο πρώτοι έχουν κυρίως χριστιανικό πληθυσμό.
- Δήμος Τοπείρου, όπου η αναλογία χριστιανών-μουσουλμάνων είναι 50-50%.
Με το σενάριο αυτό ο νομός χωρίζεται με μια νοητή γραμμή, όπου ο βορράς εκ των πραγμάτων θα κατοικείται σχεδόν αποκλειστικά από μουσουλμάνους και ο νότος με τα παράλια (και την εξαίρεση του Τοπείρου) από χριστιανούς.
2 Το δεύτερο σενάριο, το οποίο υποστηρίζουν οι «πατριωτικές» δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, προβλέπει:
- Δήμος Μύκης μαζί με το Δήμο Σελέρου και τις τρεις κοινότητες (με πληθυσμό περίπου 21.000, αμιγώς μουσουλμανικό).
- Ενοποίηση των Δήμων Βιστωνίδας, Αβδήρων και Τοπείρου (πληθυσμός περίπου 27.000).
- Ενοποίηση των Δήμων Ξάνθης και Σταυρούπολης (με 55.000 κατοίκους, αμιγώς χριστιανούς).
Και στο σενάριο αυτό δημιουργείται ένας «μουσουλμανικός» υπερδήμος, με προφανή τον κίνδυνο «γκετοποίησης».
Στο νομό Ροδόπης κυβερνητικές πληροφορίες κάνουν λόγο για τέσσερις δήμους, δύο με χριστιανικό και δύο με μουσουλμανικό πληθυσμό.
- Δήμος Κομοτηνής, με τους 56.000 κατοίκους των δήμων Κομοτηνής και Ν. Σιδηροχωρίου, στην πλειοψηφία τους χριστιανούς.
- Δήμος Σαπών, με 18.000 κατοίκους των δήμων Σαπών και Μαρώνειας και πληθυσμό μεικτό (κυρίως χριστιανούς).
- Δήμος Ιάσμου, με την προσθήκη των δήμων Αιγείρου, Σώστη και της κοινότητας Αμαξάδων, δηλαδή 20.000 (στην πλειοψηφία τους μουσουλμάνοι). Εδώ υπάρχει έντονη αντίδραση από το χριστιανικό στοιχείο, το οποίο απειλεί με μεταδημοτεύσεις.
- Δήμος Φιλύρας, μαζί με τους κατοίκους του Δήμου Αρριανών και των κοινοτήτων Κέχρου και Οργάνης (συνολικά περί τις 19.000, στην πλειοψηφία τους μουσουλμάνοι).
Εκδηλη απογοήτευση για τους σχεδιασμούς αυτούς εξέφραζε, πάντως, κυβερνητικό στέλεχος, το οποίο έλεγε ότι αποπνέουν έντονο «άρωμα» παλαιοκομματισμού, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία «θρησκευτικών» θυλάκων στην περιοχή, όπου πολιτικοί, κομματικοί και τοπικοί παράγοντες επιδιώκουν να διαιωνίσουν την κυριαρχία τους. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ,
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
enet.gr