ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2008

χιλια

Προκλήσεις στο Χίλια!

Δεν έπαψαν να ακούγονται δηλώσεις περί «τουρκικής» μειονότητας από μειονοτικούς παράγοντες και αντιπροσωπεία Τούρκων πολιτικών και επιχειρηματιών που επισκέφθηκε το πανηγύρι.
Έφθασαν στο σημείο να εγκαλέσουν όσους μίλησαν για θρησκευτική εκδήλωση και για φεστιβάλ που φανερώνει την εθνική ταυτότητα της μειονότητας.


Το πανηγύρι
Στην τοποθεσία Χίλια κοντά στο χωριό Μ. Δέρειο του ορεινού Έβρου. στα σύνορα των Νομών Ροδόπης με Έβρου, πραγματοποιείται κάθε χρόνο τριήμερο παραδοσιακό πανηγύρι.
Αρχικά το πανηγύρι διοργανώνονταν κάθε Αύγουστο ως ζωοπανήγυρη και παράλληλα γίνονταν και παλαιστικοί αγώνες οι οποίοι κι αποτελούσαν πόλο έλξης για τον πληθυσμό της περιοχής. Επρόκειτο για γεγονότα τοπικής σημασίας μέχρι που τα ανακάλυψε το τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής Έκτοτε αρχίζει η προσπάθεια εκτουρκισμού των πομάκικων και τσιγγάνικων εθίμων, προκειμένου να επιβληθεί ένα ενιαίο πολιτισμικό πρόσωπο της «τουρκομουσουλμανικής» μειονότητας.
Φέτος, οι εκδηλώσεις συμπεριελάμβαναν προσκύνημα, αγώνες δρόμου, ιππασίας, πάλης, τον τελικό τουρνουά ποδοσφαίρου μεταξύ Κέχρου και Ρούσσας, και καλλιτεχνικό πρόγραμμα με παρουσία μάλιστα και συγκροτήματος από το ΤRT, τον τουρκικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό.
Ήταν πριν επτά χρόνια που η άτυπη μειονοτική «Συμβουλευτική Επιτροπή» ανακοίνωνε την απόφαση για δημιουργία τουρκικής κουλτούρας στον μειονοτικό πληθυσμό και ονομάζοντας έναν έναν όλους τους θεσμούς που είχε στοχεύσει. Επρόκειτο κυρίως για τα δύο πομάκικα πανηγύρια του «Χίλια» και του Αλάν Τεπέ, στη θέση Ακρίτας της Ροδόπης.

Το 1998,ο Πομάκος Μεμέτ Χατίπ, κληρονομικών δικαιώματων «αγάς» (δηλ. τελετάρχης) του πανηγυριού του Αλάν Τεπέ, παραμερίστηκε από τους μηχανισμούς της Άγκυρας γιατί δεν συμφωνούσε με την αλλαγή του χαρακτήρα του εθίμου. Το πανηγύρι που προσπάθησε να οργανώσει σε παραπλήσιο χώρο εμποδίστηκε παντί τρόπω από τον τοπικό κοινοτάρχη Μουσταφά Χατζηγιακούπ. Την επόμενη, κιόλας, χρονιά όλα τα πανώ στον χώρο ήταν γραμμένα μόνο στα τουρκικά (αργότερα αναγκάστηκαν να προσθέσουν και λίγα ελληνικά) και στο κεντρικότερο εξ αυτών δέσποζε μια ρήση του Κεμάλ Ατατούρκ περί αθλητισμού.
Το 2006 την ίδια περίοδο με τον πανηγύρι στα Χίλια αναβιώθηκε το πανηγύρι "Γιαλά" των Μπεκτασίδων στο Μ. Δέρειο στο ύψωμα Σιλό ως αντίδραση στο "εκτουρκισμένο" πανηγύρι των Χιλίων.

Το αποκορύφωμα
Οι προκλήσεις κορυφώθηκαν, όταν απαντώντας στις δηλώσεις ότι το πανηγύρι του Χίλια είναι θρησκευτική εορτή, ο Μπεκίρ Ουστά, ανέβασε τους τόνους λέγοντας «Αυτές οι εκδηλώσεις δεν είναι θρησκευτικές. Δεν θέλω να το ξανακούσω εδώ. Το ίδιο λάθος έκανε και ένας ομιλητής πιο μπροστά. Έκανα υπομονή. Πολιτιστικές εκδηλώσεις είναι, της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης», εγκαλώντας και απειλώντας εμμέσως όσους εξέφρασαν την αντίθετη άποψη.

εφ. Θάρρος

Γ.Τ. Με το θέμα ασχολούμαστε συνεχώς και το παρακολουθούμε στενά.
Σύντομα θα δημοσιεύσουμε και άλλα στοιχεία, όπως και μέρος του παραπάνω άρθρου που αφορά το σύλλογο "νεολαίας μειονότητας Έβρου".

Διαβάστε προηγούμενες αναρτήσεις με τίτλο "μουσουλμανοποίηση του Έβρου".