1. ΗΡΕΜΙΑ
Στον χρόνο της αναμονής προσπαθούμε να διατηρήσουμε την ηρεμία και την ψυχραιμία μας, χωρίς να ενδίδουμε σε φήμες για πιθανά θέματα που συχνά τρομοκρατούν και σπέρνουν τον πανικό δοκιμάζοντας τις αντοχές μας. Οι αρνητικές προβλέψεις βλάπτουν σοβαρά την ψυχολογική ισορροπία μας.
2. ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Η επιτυχία δεν σταματά στην προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι και την έναρξή τους. Αλλά με την παράδοση του τετραδίου από το πρώτο μέχρι το τελευταίο μάθημα.
3. Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Η αλήθεια είναι πως η αγωνία και η διαφορετική διατύπωση κάνουν πολλά θέματα να μοιάζουν άγνωστα, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να ζητηθεί εξέταση σε θέμα που δεν είναι διδαγμένο.
4. ΤΙΠΟΤΕ «ΑΓΝΩΣΤΟ»
Μη φορτωθείτε με άγχος στην περίπτωση που κάποιο από τα ζητούμενα, αρχικά, δεν σας θυμίζει κάτι. Σίγουρα προέρχεται από τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Ηρεμήστε και προσπαθήστε να το κατανοήσετε.
5. ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ
Δεν είναι απαραίτητο να απαντηθούν τα θέματα με τη σειρά που δίνονται. Μπορούμε να ξεκινήσουμε από τα πιο εύκολα. Έτσι θα αποφύγετε το ψυχολογικό μπλοκάρισμα.
6. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ
Δεν μένουμε σε κάτι που μας δυσκολεύει πολύ την ώρα της εξέτασης. Προχωράμε, απαντάμε στα υπόλοιπα και αφήνουμε για το τέλος το ερώτημα ή την άσκηση που μας δυσκολεύει.
7. ΟΧΙ ΒΙΑΣΥΝΗ
Μη διαβάζετε βιαστικά τα θέματα και μην ενθουσιάζεστε ότι ζητήθηκε κάτι εύκολο. Υπάρχει κίνδυνος να απαντήσετε επιπόλαια. Να έχετε πάντα κατά νου ότι πρέπει να απαντήσετε με ακρίβεια, σαφήνεια, αναλυτικά και τεκμηριωμένα.
8. ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ
Η διαδικασία των απαντήσεων στο πρόχειρο δεν είναι μια άστοχη διαδικασία. Βοηθά στην ταξινόμηση της σκέψης σας και κυρίως στην ευπαρουσίαστη εικόνα του γραπτού που διευκολύνει τη βαθμολόγηση. Αρκεί να μη φτάνουμε σε υπερβολές.
9. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μετά την πρώτη γρήγορη ανάγνωση όλων των θεμάτων επιδιώκουμε τη διερεύνηση των ζητουμένων. α) Διαβάζουμε προσεκτικά κάθε θέμα 2-3 φορές. β) Επισημαίνουμε τις λέξεις-κλειδιά. γ) Χωρίζουμε σε σκέλη τα ζητούμενα, εφόσον υπάρχουν, γράφοντας 1, 2, 3. Επαληθεύουμε ότι κατανοήσαμε το θέμα.
10. ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Προσπαθούμε να κατανείμουμε σωστά και να διαχειριστούμε καλά τον χρόνο. Προγραμματίζουμε έτσι ώστε να μη βιαστούμε και να μην παραλείψουμε κάτι σημαντικό.
11. ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΑ
Οργανώνουμε το υλικό της απάντησης που θα δώσουμε. Προσπαθούμε να είναι σαφώς διατυπωμένες οι απαντήσεις μας. Τα γράφουμε όλα, γιατί στις εξετάσεις δεν υπάρχουν αυτονόητα.
12. ΑΣΚΗΣΗ ΜΝΗΜΗΣ
Αν σε κάποιο θέμα η μνήμη σας κατεβάσει ρολά, διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Μια καλή άσκηση μνήμης είναι να προσπαθήσετε να θυμηθείτε οτιδήποτε σχετικό με το θέμα για να ενεργοποιήσετε τη διαδικασία των συνειρμών. Ίσως ένα μικρό διάλειμμα βοηθήσει.
13. Ο,ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ
Ό,τι γνωρίζουμε για το ζητούμενο το γράφουμε, ακόμα κι αν δεν είμαστε σίγουροι για την ορθότητα του θέματος. Τα παραπάνω ή τα λάθη δεν χρεώνονται αρνητικά.
14. ΕΛΕΓΧΟΣ
Ο έλεγχος των απαντήσεων που δίνονται είναι απαραίτητος. Απαραίτητο είναι ακόμη να ελεγχθεί εάν έχουν καθαρογραφεί όλες οι απαντήσεις από το πρόχειρο στο καθαρό.
15. ΜΗ ΧΑΝΕΤΕ ΧΡΟΝΟ
Καθώς γράφετε, αποφύγετε να ελέγχετε τι κάνουν οι άλλοι γύρω σας και μην προσπαθείτε να τσεκάρετε τις απαντήσεις. Επίσης, μην «κλέβετε» χρόνο από τα άλλα θέματα φλυαρώντας στις απαντήσεις των θεμάτων που γνωρίζετε καλύτερα. Απαντήστε ακριβώς σε αυτό που σας ζητάνε.
16. ΑΡΑΙΟ ΓΡΑΨΙΜΟ
Κάθε θέμα, ερώτημα ή υποερώτημα να γράφεται αραιά και όχι συμπυκνωμένα σε λίγες σειρές. Επίσης προσέχουμε τα γράμματά μας (και τα αριθμητικά σύμβολα) να είναι ευανάγνωστα και γενικά το γραπτό μας να είναι καθαρό και τακτοποιημένο.
17. ΜΟΝΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ
Ας έχουμε υπόψη μας ότι μετά την παράδοση του γραπτού δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να «βαθμολογήσουμε» το γραπτό μας. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις, εάν έχουμε κάποια έντονη ανησυχία, απευθυνόμαστε στους καθηγητές μας.
18. ΠΟΤΕ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ
Σε καμία περίπτωση να μην απογοητευόμαστε, επειδή δεν μείναμε ικανοποιημένοι με την επίδοσή μας σ' ένα μάθημα και πολύ περισσότερο να μην τα παρατήσουμε. Πρώτα απ όλα γιατί δεν μπορούμε να ξέρουμε τη βαθμολογία μας. Εξάλλου η επιτυχία μας εξαρτάται και από τις επιδόσεις των άλλων υποψηφίων. Π.χ. ένα 14 ή 15 σε δύσκολα θέματα μπορεί να είναι «καλύτερο» από το περσινό 17 ή 18 στο ίδιο μάθημα.
19. ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Στον περιορισμένο χρόνο που έχουμε για την προετοιμασία του επόμενου μαθήματος, φροντίζουμε να διαμορφώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα επανάληψης σε όλη την ύλη, ξεκινώντας πάντοτε από τα πιο δύσκολα κεφάλαια.
20. ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Επειδή στις Εξετάσεις οι υποχρεώσεις είναι στα όρια των αντοχών μας, ένα πρόγραμμα ξεκούρασης και ψυχαγωγίας είναι αναγκαίο. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι μετράει η «ποιότητα» και όχι η «ποσότητα» της μελέτης.
ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ
http://gkavadias.blogspot.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου