Πάντως, εκτός από τα διόδια των Μαλγάρων, που ήδη λειτουργούν στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ, έτοιμα είναι τα διόδια του Πολυμύλου (με τον κατάλληλο εξοπλισμό) και των Ιωαννίνων, οπότε αυτά πρόκειται να λειτουργήσουν πρώτα απ' όλα.
Το κόστος
Δύο είναι τα σενάρια της τιμολογιακής πολιτικής που εξετάζονται για τα διόδια. Σύμφωνα με το πρώτο, το να διανύσει κάποιος και τα 670 χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Εβρου, θα του στοιχίζει κατά τι λιγότερο από 4 λεπτά το χιλιόμετρο (περίπου 26 ευρώ συνολικά). Το δεύτερο όμως σενάριο, το οποίο φαίνεται να προκρίνεται, είναι τα διόδια να έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος, ενδεχομένως το μισό. Κι αυτό, καθώς ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, έχει δηλώσει ότι η Εγνατία οδός είναι δημόσιο έργο (σε αντίθεση με τον ΠΑΘΕ που τον κατασκευάζουν ιδιώτες) κι έτσι τα διόδια θα είναι χαμηλού κόστους. Ενδεικτικά, με βάση το πρώτο σενάριο, η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κοζάνη (εκτός των δύο ευρώ που πληρώνουμε στα Μάλγαρα) θα κοστίζει 3,9 ευρώ, τα οποία θα καταβάλλονται στα διόδια του Πολυμύλου. Ωστόσο, με βάση το δεύτερο σενάριο, η τιμή θα πέφτει στο μισό και θα κινείται γύρω στα δύο ευρώ.
Εφ. "Αγγελιοφόρος"
φωτό ekpizo.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου