ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

η "αποσαθρωση" του δημοσιου σχολειου

Της Άννας Δεληγιάννη-Τσιουλπά.


Την ώρα που έχω κάτι στο νου μου και σκέφτομαι τι να κάνω ,τι να κάνουμε σ’ αυτόν τον τόπο για το μέλλον των παιδιών μας - και πρέπει κάτι να γίνει γιατί δε μας παίρνει άλλο- και καθώς επιχειρώ να γράψω και πέντε σημειώσεις γιατί η μνήμη ακυρώνεται με τα χρόνια ,με την τηλεόραση να παίζει χαμηλόφωνα γιατί κάποιος σκέφτηκε να την αφήσει ανοιχτή ην ώρα που αποχωρούσε από το σαλόνι για τον καθημερινό του περίπατο ως αντικαταστάτη του στην απογευματινή μου καφεδοκατάνυξη, να το ερέθισμα. Έτσι όπως σήκωσα το κεφάλι μου είδα κάτι ζευγάρια νέων να κατεβαίνουν κάτι σκαλιά στολισμένοι στην τρίχα και ενδιαφέρθηκα να δω και να ακούσω.
Ήτανε λέει ένα ιδιωτικό σχολείο και έκανε γιορτή –τελετή όπως θέλετε πέστε το .Καλά ,έμεινα άναυδη. Παράτησα τις σημειώσεις μου ,γιατί τις θεώρησα τιποτένιες μπροστά στη θέα των αποτελεσμάτων του πλουτισμού. Τι σου είναι ο άνθρωπος και τι μετέρχεται προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον των παιδιών του. Ιδιωτικό παρακαλώ. Τα έχει όλα, δεν αντιλέγω και καλά σκέφτονται κάποιοι κα επενδύουν σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Όμως εσύ που… κάνεις όλα πως τα ξέρεις που… ψάχνεις να δώσεις απάντηση στο μυθώδες ερώτημα ποιο έχει γίνει πρώτα η κότα ή το αυγό, πες μου τώρα, πού είναι καλύτερα να φοιτήσει το παιδί μου σε Δημόσιο ή Ιδιωτικό Σχολείο. Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα γιατί αν μου πεις Δημόσιο θα το δεχτώ μετά χαράς γιατί όλοι γνωρίζουμε τους αγώνες των νεότερων αλά και των παλαιότερων για την επικράτησή του.. Μέχρι και ο θυμόσοφος λαός μας έβαλε το περίφημο ως τις μέρες μας βρέξει, χιονίσει…Αλλά θα σε ρωτήσω ,θα αποτολμήσω το ερώτημα. Τα δικά σου παιδιά ,πήγαν ,πηγαίνουν, θα πάνε στο Δημόσιο σχολείο; Μα γιατί άλλαξες χρώμα κι έχασες τα λόγια σου…Απ’ ότι φαίνεται το δημόσιο σχολείο είναι πάρα πολύ καλό,μα… για τους άλλους κι αν δεν είναι θα γίνει. Ε, πώς να το κάνουμε άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας. Μετά σου λένε η παιδεία !Η παιδεία του έλληνα αγρότη ,πατέρα, ο παιδεμός του, η αγωνία του να μπαίνει σε διαπραγμάτευση με τον καιρό για να σπουδάσει, με τα πενιχρά μέσα ,το παιδί του. Αλλά τι λέω και στα χρόνια μου ,όταν εγώ πήγαινα με το γαϊδουράκι μου και πάγωναν τα χέρια μου να κρατώ δυο ώρες το σχοινί άλλοι μάθαιναν τα γράμματα άκοπα και, ναι,ναι γίναν επιστήμονες σαφέστατα, γιατί η παιδεία ήταν ,είναι και θα είναι ταξική αν συνεχιστεί αυτό το αλαλούμ των πλουσίων και των φτωχών ή κατά το λεγόμενον των εχόντων και μη εχόντων .Και εγώ που σας τα λέω ανήκω μάλλον στους έχοντες γιατί δεν έστειλα τα παιδιά μου σε ιδιωτικό επειδή στην πόλη μου δεν υπάρχει αλλά το φροντιστήριο τους, φροντιστήριο. Και όμως ,πολλά παιδιά άξια ,γερά μυαλά μένουν εκτός, γιατί η οικονομική τους άνεση μπορεί να τα στείλει μέχρι τις κατώτερες τάξεις κάποιων ένστολων σωμάτων που θα τους εξασφαλίσουν όμως μισθό. Λυπάμαι πραγματικά για το παιδί που αξίζει αλλά δεν δύναται.. Λυπάμαι για το παιδί που βλέπει στην τηλεόραση τα κουστουμαρισμένα παιδιά του ιδιωτικού να απολαμβάνουν, χάρη στην επιφάνεια των επιφανών γονέων, δόξα και τιμή. Λυπάμαι για τις προσπάθειες που αντί να ευοδωθούν, προς τέρψη όλων ,αποσοβήθηκαν και ουδείς γνωρίζει το μέλλον της παιδείας στη χώρα. Θα μου πείτε ,μα και το κράτος διαπιστωμένα δεν έχει χρήματα και θα το πιστέψω, όταν γίνεται ένα είδος αχταρμά με τους κωδικούς ,όταν λόγω έλλειψης χρημάτων παίρνουμε από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια για να συνδράμουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Έκλεισα την τηλεόραση, αρκετά μας προκάλεσαν με την τριφηλή ζωή τους και έσκυψα στις σημειώσεις μου, μπας και βρεθεί λύση .Συνειδητοποίησα ότι μπορούμε και καλύτερα αλλά με συνέπεια λόγων και έργων .Μπορούμε να κρατήσουμε τουλάχιστον τους μαθητές στις άγονες, αγροτικές, μειονοτικές ημιαστικές περιοχές στο σχολείο. Η Ελλάδα στην Ευρώπη επιβάλλεται να διακρίνεται για την παιδεία της τη δημόσια ,δωρεάν και όχι την ακριβοπληρωμένη, την ακριβοθώρητη. Εδώ και τώρα ας σκεφτούμε καλά πως η παιδεία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά τη βάση της οικονομικής ανάπτυξης της Ελλάδας. Όταν δεν γνωρίζεις δε σε γνωρίζουν.
Αλίμονο ,λογαριάζουμε τα πάντα ερήμην της καθολικής παιδείας των παιδιών μας κι.είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια.!