ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

συγκοινωνιακες προταιρεοτητες της αλεξανδρουπολης

Του Παναγιώτη Κουσίδη
e-mail: kousidp@yahoo.gr
΄Ολοι μας γνωρίζουμε τις μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές για την αναπτυξιακή πορεία και απογείωση της Αλεξανδρούπολης, στα πλαίσια του νέου αναβαθμισμένου γεωπολιτικού και γεωοικονομικού ρόλου της στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, του Εύξεινου Πόντου και της Ανατ. Μεσογείου. Μετά την άρση της απομόνωσης διαθέτει σήμερα το συγκριτικό πλεονέκτημα να αποτελεί έναν διεθνή συγκοινωνιακό κόμβο με αεροπορικές, ακτοπλοϊκές, σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις. ΄Εχει καταστεί ενεργειακός κόμβος αφενός με τον αγωγό φυσικού αερίου και αφετέρου με τον δρομολογημένο πετρελαιαγωγό Μπουρκάς-Αλεξανδρούπολη. Πέραν τούτου θα καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος συνδυασμένων μεταφορών και διεθνής εμπορευματικός σταθμός, με την αξιοποίηση του λιμανιού, των οδικών αξόνων και των άλλων μέσων μεταφοράς.
Για να μπορέσει όμως να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει αποτελεσματικά αυτό το πλέγμα των κόμβων, των αξόνων και των αγωγών-δικτύων είναι απόλυτη ανάγκη η Αλεξ\πολη να ολοκληρώσει τις υποδομές της που συνδέονται με τις αντίστοιχες λειτουργίες. Είναι απολύτως απαραίτητο να ιεραρχηθούν οι προτεραιότητες των έργων και να προχωρήσουν τουλάχιστον (εκεί που δεν υπάρχουν) οι αναγκαίες μελέτες για όσες υποδομές εκκρεμούν και να γίνουν οι χρηματοδοτικές εντάξεις σε περιφερειακά, σε εθνικά και σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Στον τομέα αυτό μεγάλες είναι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις της Αυτοδιοίκησης (α΄ και β΄ βαθμού), της Περιφέρειας και του Κράτους.
Η Εγνατία Οδός, στο τμήμα του ΄Εβρου και ολόκληρης της Θράκης, έχει ολοκληρωθεί προ εξαετίας τουλάχιστον. Μόνο λίγα τμήματα του κάθετου άξονα που συνδέει την Εγνατία με τη Βουλγαρία βρίσκονται σε φάση εκτέλεσης-ολοκλήρωσης. Καθώς και οι άλλες οδικές εγκάρσιες αρτηρίες από Κομοτηνή και Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το σοβαρό πρόβλημα και έλλειμμα της Εγνατίας στην πόλη μας, είναι ότι δεν έχει συνδεθεί ακόμη με το λιμάνι. Ο συνδετήριος δρόμος της Εγνατίας με την πόλη και το λιμάνι έχει σταματήσει έξω από τη μονάδα "Μύλοι Θράκης" στα δυτικά όρια του Απαλού. Εκείνο όμως που απομένει και αποτελεί επείγουσα προτεραιότητα είναι η κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση του Lidl και η κατασκευή ενός συνδετήριου δρόμου δια μέσω του ΒΙΟΠΑ μέχρι το λιμάνι, ώστε να είναι πλήρης και λειτουργική η σύνδεση της Εγνατίας με το λιμάνι, χωρίς να εμπλέκεται με την αστική συγκοινωνία.
Η εκβάθυνση του λιμανιού και του διαύλου, σε συνδυασμό με την κατασκευή σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (κοντέϊνερς), δεν θα είναι αρκετά και επαρκή για την πλήρη και ολοκληρωμένη λειτουργία του λιμανιού, εφόσον δεν γίνει η σύνδεση με την Εγνατία. Το ίδιο εσχύει και για την μελλοντική κατασκευή και λειτουργία διεθνούς εμπορευματικού σταθμού-κέντρου στο χώρο του ΒΙΟΠΑ, για την αύξηση της εμπορευματικής διακίνησης από και προς τους βαλκανικούς μας γείτονες (Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία κ.ά.). Πρέπει να προχωρήσουν επίσης οι απαλλοτριώσεις γειτονικών ιδιωτικών εκτάσεων για τη διεύρυνση της ανατολικής χερσαίας ζώνης του λιμανιού και να αποδοθεί τάχιστα η δυτική χερσαία ζώνη (κάτω από τον Φάρο) στην πόλη και στους πολίτες της Αλεξ\πολης, για να την εντάξουν στους σχεδιασμούς τους και να την αξιοποιήσουν πολλαπλώς.
Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του Αεροδρομίου Αλεξ\πολης πρέπει να συνδυαστεί με τις υπόλοιπες συγκοινωνιακές υποδομές, ώστε να καταστεί ένας διεθνής αερολιμένας με ικανοποιητική επιβατική κίνηση.
Πρέπει να προχωρήσουν με ταχύτερους ρυθμούς οι βελτιώσεις του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, η χάραξη νέας σιδηροδρομικής παράκαμψης της πόλης και η μεταφορά-μετατόπιση της σιδηροδρομικής γραμμής εκτός του αστικού ιστού.
Η Περιφερειακή Οδός της Αλεξανδρούπολης από το Κάμπινγκ μέχρι το στρατόπεδο Ζήση και μέχρι τη γέφυρα του Μαίστρου πρέπει επειγόντως να κατασκευασθεί, για να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στον κεντρικό τομέα της πόλης και να συνδέσει την Εγνατία με τη βορειοδυτική είσοδο της πόλης στην οδό Ηροδότου. Αυτή η οδική αρτηρία, που είναι πολύ αναγκαία για την κυκλοφοριακή αποφόρτιση της πόλης, έχει βαλτώσει επικίνδυνα και χρειάζεται ισχυρή ώθηση για να ξεμπλοκαριστεί. Δεν πρέπει να λησμονούμε ποτέ (πριν είναι αργά) ότι η πόλη μας έχει απόλυτη ανάγκη από έναν εναλλακτικό περιφερειακό δρόμο από το στρατόπεδο Ζήση μέχρι το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, καθόσον η Ε.Ο. Αλεξ\πολης-Χιλής-Μάκρης παθαίνει κυκλοφοριακό έμφραγμα το καλοκαίρι.
Υποχρέωση όλων των πολιτών, που έχουν αγάπη και ενδιαφέρον για την πόλη τους , αλλά και υποχρέωση όλων των αρμόδιων τοπικών αρχών και φορέων, είναι να υπενθυμίζουν, να ενοχλούν να προτείνουν και να πιέζουν την κεντρική εξουσία για την προώθηση και υλοποίηση όλων των απαραίτητων προσπαθειών και ενεργειών για το καλό της πόλης μας και της ακριτικής περιοχής μας.