Τα μεγάλα αναπτυξιακά ζητήματα της περιοχής μας, όπως το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, τη διάνοιξη εισόδου διέλευσης - δημιουργία τελωνειακού σταθμού Κυπρίνος – Ιβαΐλοβγκαρντ, συζήτησε ο Νομάρχης Έβρου κ. Νικόλαος Ζαμπουνίδης με τον Πρέσβη της Βουλγαρίας στην Αθήνα κ. Αντρέι Καρασλάβοφ και τον Πρόξενο της Βουλγαρίας στη Θεσσαλονίκη κ. Πλάμεν Ιβάνοφ κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν σήμερα στη Νομαρχία Έβρου.
Ο κ. Ζαμπουνίδης αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις από ελληνικής πλευράς για την υλοποίηση του έργου της διάνοιξης εισόδου διέλευσης και της δημιουργίας τελωνειακού σταθμού Κυπρίνος – Ιβαΐλοβγκαρντ. «Οι Βούλγαροι είναι έτοιμοι εδώ και ένα χρόνο περίπου. Η καθυστέρηση οφείλεται σε εμάς, όμως, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και αυτή τη στιγμή είναι κατατεθειμένη στην Περιφέρεια και η Περιφέρεια έχει ζητήσει την τεχνική έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Πιστεύουμε ότι σε 15 μέρες περίπου θα έχουμε την έγκριση και του ΥΠΕΧΩΔΕ, άρα πάμε για δημοπράτηση αυτού του έργου. Ταυτόχρονα συζητήσαμε πώς θα γίνει η δίοδος του τελωνείου, τα κτίρια, τι απαλλοτριώσεις πρέπει να γίνουν ένθεν και ένθεν, και σίγουρα αυτό που μπορώ να πω είναι ότι υπάρχουν διασφαλισμένες πιστώσεις. Μέχρι να κατασκευαστεί ο δρόμος θα υπάρχουν τα κτίρια αυτά.»
Μνεία και στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων Δοξιπάρας – Ζώνης από την ελληνική πλευρά, και Βίλα Αλμίρα από την βουλγάρικη πλευρά έκανε ο Νομάρχης Έβρου. «Εμείς σαν Νομαρχία ήδη ολοκληρώνουμε και σε 15 μέρες παραδίδουμε το παλιό στρατιωτικό φυλάκιο 44 που έχει διαμορφωθεί καταλλήλως και το οποίο θα αποτελέσει το Κέντρο Ενημέρωσης για τον αρχαιολογικό χώρο Δοξιπάρας – Ζώνης, αλλά και για τη Βίλα Αλμίρα. Επίσης, ψάχνουμε χρηματοδότηση για να αναβιώσουμε τις δύο ρωμαϊκές άμαξες οι οποίες θα πηγαινοέρχονται μεταξύ των δυο αρχαιολογικών χώρων.»
Την ανάγκη της άμεσης ολοκλήρωσης του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου που θα ενώνει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς τόνισε ο κ. Ζαμπουνίδης στις δηλώσει του. Συγκεκριμένα είπε «Εμείς σχεδόν τον κάτω άξονα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο – Σβίλενγκραντ τον ολοκληρώσαμε, μένει το κομμάτι Μάνδρα – Διδυμότειχο, που πιστεύουμε ότι σε ένα χρόνο θα παραδοθεί και αυτό. Ζητάμε από την βουλγάρικη πλευρά να δώσει προτεραιότητα στο δρόμο Σβίλενγκραντ – Λέσοβο – Έχοβο – Γιάμο, το οποίο σημαίνει ότι κερδίζουμε πάνω από 80 χλμ. για το Μπουργκάς. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να μειωθεί το κόστος μεταφοράς και ο χρόνος βεβαίως. Επίσης, εξετάσαμε, και το σιδηροδρομικό δίκτυο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Είναι ένα θέμα που απασχολεί και τους Ρώσους. Εδώ και καιρό έχω πει ότι υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την πλευρά τους για την μεταφορά προϊόντων από τη Ρωσία, από το Νοβοροσίσκ, μέσω Μπουργκάς, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Φαίνεται ότι η Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς επιλέγονται από τους Ρώσους σαν πύλες εισόδου και εξόδου για τη ρώσικη αγορά. Κι αυτό πρέπει να το προσέξουμε ιδιαίτερα, γι’ αυτό και ο δρόμος αυτός είναι κρίσιμος και πρέπει να προχωρήσει.»
Τέλος, εξετάσανε τη δυνατότητα σύνδεσης των πόλεων του Βόρειου Έβρου με τις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου της Βουλγαρίας. «Η απόσταση από τον αγωγό που περνάει έξω από την Αλεξανδρούπολη και το Αρδάνιο είναι πολύ μεγάλη. Δεσμευτήκαμε να έρθουμε σε επαφή με τη ΔΕΠΑ από την ελληνική πλευρά και την Bulgargaz από τη βουλγάρικη πλευρά, και να δούμε αν μπορεί τελικά να υπάρχει τέτοια συμφωνία και να υπάρξει αυτή η σύνδεση για τον Βόρειο Έβρο.» είπε ο κ. Ζαμπουνίδης.
Από την πλευρά του ο κ. Καρασλάβοφ δήλωσε «Θέλω να επιβεβαιώσω ότι όλα τα θέματα που έχει αναφέρει ο κ. Νομάρχης είναι μεγάλης σημασίας για μας. Οι σχέσεις μεταξύ των δυο χωρών και τα project αυτά έχουν μεγάλη σημασία και για τις δύο χώρες. Ας ευχηθούμε επιτυχίες και ότι αυτά που είπαμε θα πραγματοποιηθούν σύντομα.»
1 σχόλια:
Στα μεγάλα αναπτυξιακά ζητήματα του Έβρου ήταν και κάτι πυλώνες και 10ετή σχέδια για τον Έβρο.
Τα βαρεθήκαμε! Δεν θέλουμε άλλη ανάπτυξη!
Φτάνει πια!
Επί τέλους τέλος!
Δημοσίευση σχολίου