ΑΙΣΧΟΣ

ΔΕΝ αφήνουν το Δημοτικό Σχολείο Δικαίων με πέντε Δασκάλους.
ΔΕΝ αφήνουν το Βορειότερο Σχολείο της χώρας με πέντε μεταλαμπαδευτές της γνώσης, επειδή σε μία τάξη υπάρχουν τρεις μαθητές.
Το σχολείο έγινε και πάλι εξαθέσιο.

Έκλεισε όμως της Πλάτης.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

κατι νέο έρχεται σύντομα...

κάθε είδηση για μας, δεν είναι απλά μία ανάρτηση

thrakinea και tomadakis.blogspot.com
Follow thrakinea on Twitter

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

συνεδριο εποφε

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ε.ΠΟ.Φ.Ε.
«Εξελίξεις στη μελέτη της μουσικής παράδοσης και παιδείας»
Ξενοδοχείο Θράκη Παλάς, Αλεξανδρούπολη 14-15 Μαρτίου 2009

Η Ένωση Πολιστικών Φορέων Έβρου (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.) διοργανώνει μουσικολογικό συνέδριο πανελλήνιας εμβέλειας στην Αλεξανδρούπολη με θέμα «Εξελίξεις στη μελέτη της μουσικής παράδοσης και παιδείας». Το συνέδριο θα διεξαχθεί στο ξενοδοχείο Θράκη Παλάς στις 14 και 15 Μαρτίου και θα συμμετάσχουν σ’ αυτό πανεπιστημιακοί και μουσικολόγοι εγνωσμένου κύρους από όλα τα Μουσικά Τμήματα των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η θεματολογία εστιάζει κυρίως στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης ενώ απλώνεται χρονικά από την εποχή της αρχαιότητας μέχρι της ημέρες μας. Ο στόχος της Ε.ΠΟ.Φ.Ε., που αποτελεί άλλωστε τον συλλογικότερο πολιτιστικό φορέα της περιοχής μας, είναι η πραγματοποίηση ενός συνεδρίου υψηλών προδιαγραφών που θα αναδείξει τόσο την πόλη της Αλεξανδρούπολης ως πυρήνα πολιτισμού της ακριτικής Θράκης, όσο και την μουσική τέχνη ως φορέα μιας διηνεκούς τοπικής παράδοσης, η οποία, μέσα από τις διάφορες μορφές που λαμβάνει κατά την πάροδο του Χρόνου, συνεχίζει σταθερά να καθρεφτίζει το ανήσυχο Ελληνικό Πνεύμα· ένα Πνεύμα που το θαύμασε, το εγκωμίασε, το μελέτησε, το μιμήθηκε ολόκληρη η Οικουμένη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κύρια καλλιτεχνική εκδήλωση του Συνεδρίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί το βράδυ του Σαββάτου 14 Μαρτίου, στην αίθουσα του ξενοδοχείου Thraki Palace, περιλαμβάνει την μουσικοθεατρική παράσταση «Μία κόρη ρόδα μάζευε» από τη φοιτητική ομάδα «Μουσικό Πολύτροπο» του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Η παράσταση βασίζεται στην θεατροποιημένη απόδοση μίας συλλογής δημοτικών τραγουδιών της ευρύτερης ελληνικής παράδοσης, από τη Θράκη έως την Πελοπόννησο, τα οποία βασίζονται σε μία κοινή ή παραπλήσια θεματολογία. Το «Μουσικό Πολύτροπο», το οποίο επιμελείται μουσικά και σκηνικά ο επίκουρος καθηγητής του Α.Π.Θ. κος Γιάννης Καϊμάκης, είναι ήδη ένα καταξιωμένο σχήμα που έχει παρουσιαστεί σε ολόκληρη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσ/νικη, Λαμία, Σέρρες, Ξάνθη, Δράμα κ.λ.π.) αλλά και στο εξωτερικό (Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Ιταλία, Γαλλία, Ουγγαρία, κ.λ.π.) και αποτελεί σήμερα έναν από τους σημαντικότερους πομπούς της ελληνικής παράδοσης, ενώ παράλληλα προβάλλει το πολύμορφο έργο του ελληνικού πανεπιστημίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μάλιστα το έργο της ομάδας έτυχε του ενδιαφέροντος σημαντικών δισκογραφικών εταιριών της Γαλλίας και της Γερμανίας, οι οποίες ξεκίνησαν να εκδίδουν CDs με τη δουλεία της.
Ακριβώς πριν την έναρξη της καλλιτεχνικής εκδήλωσης η Ε.ΠΟ.Φ.Ε. και οι τοπικοί φορείς, μετά από πρόταση του Προέδρου της επιστημονικής επιτροπής Δρ. Τρικούπη Αθανασίου, θα απονείμουν τιμές στον συμπατριώτη μας τενόρο και παλαίμαχο πρωταγωνιστή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), κον Νικόλαο Χατζηνικολάου. Ο κος Χατζηνικολάου γεννήθηκε το 1922 στο Διδυμότειχο όπου και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές. Το θαυμάσιο φωνητικό του ταλέντο ανακαλύφθηκε κατά τα γυμνασιακά του χρόνια από τον Γιώργο Τσιτσιπάπα, έναν φιλόμουσο Σουφλιώτη που διατηρούσε μαντολινάτα και δίδασκε αφιλοκερδώς μουσική στα παιδιά. Μετά την κατοχή και με την παρότρυνση του Τσιτσιπάπα, ο Χατζηνικολάου έφυγε για σπουδές στην Αθήνα. Εκεί φοίτησε στο Εθνικό Ωδείο, με την αείμνηστη μονωδό Μαρίκα Καλφοπούλου και το 1955 έλαβε το Δίπλωμα Μονωδίας με βαθμό «Άριστα & Α΄ Βραβείο Παμψηφεί μετά Αριστείου Εξαιρετικής Επιδόσεως».
Ήταν ακόμα σπουδαστής όταν έδωσε εξετάσεις στην Ε.Λ.Σ. και προσλήφθηκε ως Χορωδός. Το 1957 έκανε το «ντεμπούτο» του ως Σολίστ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς, ερμηνεύοντας το ρόλο του Edgard στην Όπερα «Λουτσία του Λάμερμουρ» του Gaetano Donizetti. Μετά από την ενθουσιώδη υποδοχή των κριτικών της εποχής ακολούθησαν συνεχείς πρωταγωνιστικές εμφανίσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή και το Διοικητικό Συμβούλιό της, τον προήγαγε σε Μονωδό. Έκτοτε, εξελίχθηκε μία λαμπρή σταδιοδρομία ως πρώτος τενόρος της Ε.Λ.Σ., η οποία διήρκησε περισσότερο από 20 χρόνια. Κατά τη διάρκειά της ερμήνευσε περί τις 40 Όπερες των μεγαλύτερων μουσικοδραματουργών (Verdi, Puccini, Mozart, Gounod, Wagner κ.α.) σε συνεργασία με πολλές άλλες ηγετικές φωνές του ελληνικού αλλά και του παγκοσμίου καλλιτεχνικού στερεώματος (χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία του με τον βαθύφωνο Νικόλαο Μοσχονά της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης). Η καταξίωση του Χατζηνικολάου ήταν τόσο μεγάλη ώστε η ελληνική πολιτεία του χορήγησε τιμητική σύνταξη για τις καλλιτεχνικές υπηρεσίες που προσέφερε στην πατρίδα. Μέσω της Ε.ΠΟ.Φ.Ε. δίνεται έστω και καθυστερημένα η ευκαιρία στον Έβρο, την ιδιαίτερη πατρίδα του μεγάλου μουσικού, να τιμήσει τον άξιο γόνο της.
Το Συνέδριο θα τιμήσει με την παρουσία του ο Χρόνης Αηδονίδης, ο οποίος μέσα από την ερμηνευτική πρακτική θα παρουσιάσει το πέρασμα από την βυζαντινή ψαλμωδία στο δημοτικό τραγούδι. Επίσης, ο Δημήτρης Βραχιόλογλου, ως ερευνητής της λαϊκής μας παράδοσης, θα παρουσιάσει την έρευνα «Μουσική και Μουσικοί της Θράκης». Ακολουθεί το πρόγραμμα του Συνεδρίου καθώς και φωτογραφίες του τενόρου Νίκου Χατζηνικολάου και του φοιτητικού σχήματος «ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟ».